woensdag 19 april 2017

Chateau hotel & restaurant De Havixhorst - Hotel Cafe Restaurant Boschzicht

In oktober besloot ik om weg te gaan bij De Havixhorst, waar ik ontzettend veel had geleerd. Ik was toe aan iets nieuws en iets anders, ook al was ik wel bang dat ik er spijt van kreeg, omdat ik naar de stamkroeg van mijn eigen dorp ging waar iedereen elkaar kent en etiquette niet belangrijk zijn. Het rechts uitserveren en je gedragen naar wat de gast verlangt blijft wel, maar het is toch anders. Toch kan ik het zo af en toe niet laten, om toch te vragen of ik jassen aan mag nemen en het super strak opdekken dat soort extra kleine dingetjes die blijven bij mij er toch in zitten.
Familie, vrienden en collega's vragen mij wel is wat ik nou eigenlijk leuker vind. Dat vind ik erg lastig, ik weet ook niet wat ik leuker vind. Een super chique hotel/restaurant is niet te vergelijken met wat voor mij de stamkroeg is van mijn dorp, voor sommige een bruin cafe en voor de ander een gemoedelijk restaurant. Ik vind het allebei leuk en heb er zeker geen spijt van dat ik ben geswitcht van bedrijf. Bij de Havixhorst vond ik het altijd erg leuk om met etiquette te werken. Op mijn werk bij de Havixhorst was ik heel erg anders vergeleken met thuis en bij mijn vrienden. Bij de Havixhorst liep ik in een nette zwarte jurk, met nette schoenen en mijn haar strak, terwijl ik thuis en bij vrienden op klompen loop met een oude broek aan. 
Bij Boschzicht ben ik meer mezelf en komen allemaal verschillende soorten gasten, je kunt met iedereen een praatje maken en iedereen is ook altijd in voor een grapje. Bij de Havixhorst moest ik altijd wel een beetje oppassen met wat ik zei, maar dat voelde je na een tijdje ook wel aan. 
Wat ik bij de Havixhorst niet had en bij Boschzicht wel is het achter de bar staan. Wat ik echt ontzettend leuk en vooral gezellig vind.  

1 opmerking:

  1. over inhaalslag gesproken. Toch ben je nog steeds apetrots op wat je hier gepresteerd hebt. De horeca is gemaakt voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen